Witaj ponownie!
Mail Grupowy pomaga Twojej grupie sprawnie się komunikować, dzielić notatkami, wydarzeniami i opiniami. Dowiedz się więcej »
Przedmioty Wykładowcy Uczelnie

warunki zaliczenia- WYTYCZNE DO PRZYGOTOWANIA I PRZEPROWADZENIA WYZNACZONEGO ZESTAWU GIER I ZABAW RU


Przedmiot WF
Podgląd

WYTYCZNE DO PRZYGOTOWANIA I PRZEPROWADZENIA WYZNACZONEGO ZESTAWU GIER I ZABAW RUCHOWYCH.docx

Podgląd pliku (pełna wersja wyższej jakości po zalogowaniu):

WYTYCZNE DO PRZYGOTOWANIA I PRZEPROWADZENIA WYZNACZONEGO ZESTAWU GIER I ZABAW RUCHOWYCH



1. FORMA PISEMNEGO PRZYGOTOWANIA:

- papier A4, pionowy układ strony, wydruk komputerowy

- tytuł pracy- Zestaw gier i zabaw ruchowych nr……. Do prowadzenia na zajęciach………………….

- pisemne przygotowanie wg. schematu:

Nazwisko, Imię

Data

Miejsce ćwiczeń

Ilość ćwiczących

Sprzęt (podać rodzaj, ilość dla wszystkich uczestników)


OPIS ZABAWY

*Nazwa zabawy……..

*Rodzaj zabawy……..

*Ustawienie………….

*Sprzęt………………….

*Treść zabawy

*Opis sposobu punktacji

*Rysunek schematyczny przebiegu zabawy:


₀ ₀ ------------------------------------→

₀ ₀ ₀

₀ ₀ ₀

₀ ₀ -----------------------------------→














*Opis przejścia z ustawienia do ustawienia w kolejnej zabawie

2. W ramach zestawu przygotować 4 zabawy, w tym 1 zabawa z 2 odmianami;

3. Zabawy i gry w przygotowanym zestawie muszą spełniać następujące warunki:

*różny charakter zabaw (w tym 1 zabawa masowa)

*każda z zabaw w innym ustawieniu

*duża ilość sprzętu (zgodnie z wykazem)

*poprawna organizacja omówienia i podsumowania zabaw

*zorganizowane przejścia między zabawami w formie dodatkowych ćwiczeń

*w zabawach ze śpiewem wykorzystać instrumenty muzyczne lub odtwarzacze muzyczne



4. Zabawy do zestawu wybierać z podanego piśmiennictwa z koniecznością wprowadzania zmian uatrakcyjniających ich treść i usprawniających organizację.


ZESTAWY ZABAW DO ZREALIZOWANIA

(SALA GIMNASTYCZNA, KORYTARZ SZKOLNY, TEREN)

ZESTAW I ZESTAW II ZESTAW III

1. Z. ORIENT.-PORZĄD. 1. Z. ZE ŚPIEWEM 1. Z. ZE ŚPIEWEM

2. Z. SKOCZNA 2. Z. ORIENT.-PORZĄD. 2. Z. RZUTNA

3. Z. RZUTNA 3. Z. BIEŻNA 3. Z. KOPNA

4. Z. BIEŻNA 4. Z. NA CZWORAKACH 4. Z. Z MOCOWANIEM


UWAGA

Przy ocenie prowadzenia w sposób szczególny będą premiowane;

- atrakcyjność zabaw, sposób i ilość wykorzystanego sprzętu oraz postawa prowadzącego

- ocena za pisemne przygotowanie będzie uzależniona od pomysłu i jakości przygotowania pracy

- przygotowany zestaw musi być pracą autorską



Piśmiennictwo

1. Andrychowska – Biegacz j.(2000). Gry i zabawy rozwijające dla dzieci młodszych. Rzeszów

2. Bank pomysłów.(1980). WSiHSZ ,nr 1-10

3.Bełcik E.(2005). Wykorzystanie gier i zabaw ruchowych w gimnastyce korekcyjnej. WFiZ nr.11.

4. Bondarowicz M.(1983). Forma zabawowa w nauczaniu sportowych gier zespołowych. SiT Warszawa .

5. Bielski J. (1998). Wychowanie fizyczne w klasach I-III. Etap I: Kształcenie zintegrowane. Warszawa:SZS

6.Bronikowski M., Muszkieta R. (2000). Zabawy i gry ruchowe w szkolnym wychowaniu fizycznym. Poznań:AWF

7. Frołowicz T. (2000). Sportowe ZOO. Aktywność fizyczna z elementami edukacji prozdrowotnej dla klas

I-III. Gdańsk: Wydawnictwo Fokus.

8. Strzyżewski S. (1997). Wychowanie fizyczne poza salą gimnastyczną.

8. Trześniowski R. (1995). Gry i zabawy ruchowe. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne



Współpraca

Wczytywanie...