Witaj ponownie!
Mail Grupowy pomaga Twojej grupie sprawnie się komunikować, dzielić notatkami, wydarzeniami i opiniami. Dowiedz się więcej »
Przedmioty Wykładowcy Uczelnie

Seminarium magisterskie 8


Uniwersytet Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Uniwersytet Ekonomiczny
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie. Zamiejscowy Ośrodek Dydaktyczny w Kielcach
UEK
Podgląd

JaninaFilek.doc

Podgląd pliku (pełna wersja wyższej jakości po zalogowaniu):

1.

Katedra: Katedra Filozofii

2.

Promotor: Filek Janina

3.

Tematyka seminarium: Etyka w administracji i biznesie

4.

Przykładowe zagadnienia z zakresu etyki w administracji:

  1. Etyka ogólna a etyki i zawodowe
  2. Rola etyki w administracji publicznej
  3. Korupcja: źródła, przyczyny, koszty, analiza stanu obecnego, strategie antykorupcyjne
  4. Zasady, kodeksy, standardy etyczne administracji
  5. Patologie administracyjne
  6. Zależności pomiędzy poziomem administracji a rozwojem gospodarczym
  7. Narzędzia podnoszenia poziom etycznego w instytucjach publicznych
  8. Lobbing
  9. Prakseologiczne i etyczne aspekty podejmowania decyzji w administracji publicznej
  10. Rola administracji w kształtowaniu etycznego biznesu w kontekście CSR oraz ekonomii społecznej
  11. Ekonomia społeczna
  12. Etyczne aspekty działalności sektora pozarządowego
  13. Mediacja gospodarczo-społeczna
  14. Pomoc społeczna

Przykładowe zagadnienia z zakresu etyki biznesu:

  1. Corporate Social Responisbility w teorii i praktyce
  2. Odpowiedzialność środowisk biznesu w dobie globalizacji
  3. Prezentacja i analiza polityki etycznej wybranej korporacji
  4. Polityka etyczna firm zagranicznych działających na polskim rynku
  5. Etyczne aspekty zarządzania (np. etyczne aspekty kierowania, zatrudniania, kontrolowania)
  6. Kultura organizacyjna korporacji
  7. Etyka biznesu w zastosowaniach praktycznych
  8. Kodeksy etyczne firm
  9. Polityka etyczna firmy a public relations

6.

Kryteria kwalifikacji na seminarium:

Dostrzeganie roli etyki w działalności  administracyjnej lub gospodarczej

Niektóre z publikacji promotora wskazujące na jego zainteresowania :

  1. Etyczne aspekty działalności samorządu terytorialnego . Poradnik dla samorządów ,

Małopolska Szkoła Administracji Publicznej i Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i

Administracji, Kraków 2004,

  1. Rola administracji publicznej w kształtowaniu etycznego biznesu ,

w: Annales. Etyka w życiu gospodarczym , Salezjańska Wyższa Szkoła Ekonomii i

Zarządzania, Łódź 2005, T.8,

  1. Polski trójkąt korupcyjny , w: Annales. Etyka w życiu gospodarczym , Salezjańska Wyższa Szkoła

Ekonomii i Zarządzania, Łódź 2006, T.9,

  1. Co to jest dobra administracja? , w: Etos urzędnika, (red.) D. Bąk, Wydawnictwa akademickie i profesjonalne,   Warszawa 2007,
  2. Rola prawa i etyki w kształtowaniu modelu gospodarczego ,  w: Biznes, prawo, etyka , red. W. Gasparski, J. Jabłońska-Bonca, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009,
  3. Wprowadzenie do etyki biznesu , Wydawnictwo Naukowe AE, Kraków 2004
  4. Przeszkody w uetycznieniu gospodarki polskiej , w: Etyczny wymiar przekształceń gospodarczych w Polsce , red. A. Węgrzecki, Oficyna Cracovia Kraków 1996
  5. Wolność i odpowiedzialność w działalności gospodarczej , w: Etyka biznesu, gospodarki i

zarządzania , red. W. Gasparski, A. Lewicka- Strzałecka, D. Miller, Warszawa 1999

  1. Odpowiedzialność jednostki, odpowiedzialność przedsiębiorstwa i odpowiedzialność elit

biznesu , w: Etyczne fundamenty gospodarowania , red. A. Węgrzecki, Oficyna Cracovia 1999

  1. Szczególna odpowiedzialność środowisk biznesu w dobie globalizacji , w: Człowiek,

przedsiębiorstwo, gospodarka wobec wyzwań nowego wieku , red. B. Podolec, Szkoła Wyższa im.

B. Jańskiego, Kraków 2003

  1. Wolność na usługach ekonomii, w: Annales. Etyka w życiu gospodarczym , Salezjańska Wyższa

Szkoła Ekonomii i Zarządzania, Łodź 2005, T.8

  1. Firma jako podmiot odpowiedzialności społeczno-moralnej, w: Annales. Etyka w życiu

gospodarczym ,  Salezjańska Wyższa Szkoła Ekonomii i Zarządzania, Łódź 2004, T. 7, nr 1

  1. Niektóre przyczyny niskiej etyczności w świecie finansów , Wydawnictwo WSPiZ im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2004
  2. Konsekwencje instrumentalnego traktowania etyki biznesu , w: Etyka Biznesu po Enronie , red. J.

Sójka, Wydawnictwo Fundacji Humaniora, Poznań 2005

  1. Dialogowy charakter komunikacji w biznesie , “Prakseologia” 1999, nr 1-4
  2. Miedzy doskonałą a niedoskonałą konkurencją , “Prakseologia” 2000, nr 1-4

The Responsibility of Individuals, Corporations, and the Business Environment , Argumenta

  1. Oeconomica Cracoviensia, Kraków 2000, nr 1
  2. Podmiotowość etyczna menadżera , “Prakseologia” 2001, nr 141
  3. From Trust to Responsibility in the World of Finance, (współautorstwo z K. Sosenko)

Observatoire de la Finance, 2003, 13-14, winter –spring

  1. O zaufaniu i pseudozaufaniu w przestrzeni gospodarczej , "Prakseologia" 2003, nr 143
  2. Jeśli biznesem biznesu jest biznes , „Tygodnik Powszechny” - dodatek Ucho igielne (dodatek

specjalny poświęcony problematyce gospodarczej), 2005 nr 17

  1. Społeczna odpowiedzialność biznesu , UOKiK, Warszawa 2006

Współpraca

Wczytywanie...