Witaj ponownie!
Mail Grupowy pomaga Twojej grupie sprawnie się komunikować, dzielić notatkami, wydarzeniami i opiniami. Dowiedz się więcej »
Przedmioty Wykładowcy Uczelnie

Metodologia badań społecznych- programcwiczen


Podgląd

program_cwiczen.pdf

Podgląd pliku (pełna wersja wyższej jakości po zalogowaniu):


WYDZIAŁ PEDAGOGIKI, SOCIOLOGII I NAUK O ZDROWIU

KIERUNEK PSIS RODZAJ STUDIÓW Il STOPNIA STACJONARNE SEMESTR I ROK AKADEMICKI 2013/2014

LICZBA 15 ________ ________-___ _______V - Wi i GODZ NAZWA PRZEDMIOTU METODOLOGIA BADAŃ SPOŁECZNYCH

RODZAJ ZALICZENIE Z OCENĄ PRZEDMIOTU OBOWIĄZKOWY FORMA ZALICZENIA

dr Justyna JEDNOSTKA . ..

I t S Io PROWADZĄCY Nyćkowiak REAuzwĄcA zAlĘclA "SM" g"

wYMAGANlA wsrępNEz

Podstawowa wiedza dotycząca metod i technik badań pedagogicznych

EFEKTY KSZTAŁCENIA:

Student zna podstawowe zagadnienia metodologii prowadzenia badań. Student potrafi samodzielnie przygotować koncepcję badania do określonych problemów badawczych. W efekcie kształcenia student wie, jak dobrać odpowiednią próbę do określonych badań a także wie, jaki schemat wnioskowania powinien

wykorzystać w swoich analizach.

PROGRAM ćwlczEŃ

Liczba godzin

Program zajęć. Zalecana literatura. Warunki zaliczenia przedmiotu

Etapy procesu badawczego

Literatura podstawowa:

Babbie E. 2004. Badania społeczne w praktyce, s. 109-133

Literatura uzupełniająca:

Nachmías, Nachmias. 2001. Metody badawcze w naukach społecznych, s. 66-81

Cel badań, problemy badawcze, hipotezy, zmienne, wskaźniki

Literatura podstawowa:

Babbie E. 2004. Badania społeczne w praktyce, s. 109-133, 139-169

Literatura uzupełniająca:

Nachmias, Nachmias. 2001. Metody badawcze w naukach społecznych, s. 66-81 Sztumski J. 1999. Wstęp do metod i technik badań społecznych, s. 37-54, 55-64

Wybrane metody i techniki badań społecznych. Triangulacja metod

Literatura podstawowa:

Babbie E. 2004. Badania społeczne w praktyce, s. 243-396

Literatura uzupełniająca:

Rose G. 2012, Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością (r. 1 Badanie materiałów wizualnych. Ku krytycznej metodologii badań nad wizualnością)

Rapley T. 2010, Analiza konwersacjí, dyskursu i dokumentów (r. 2 Tworzenie archiwum 33-58, r. 6 Analiza konwersacji 133-156, r. 9 Analiza dokumentów 193-214)

Flick U. 2011, Jakość w badaniach jakościowych (r. 4 Koncepcje triangulacji 75-97

r. 6 Triangulacja metodoiogiczna w badaniach jakościowych 99-128, r. 7 Trianguiacja badań jakościowych i ilościowych 153-177, r. 8 Stosowanie triangulacji w celu podnoszenia jakości: kwestie praktyczne 179-198, r. 10 Dbanie o jakość badań jakościowych: nacisk na proces badawczy i jego przejrzystość 211-224)

Zbiorowość a próba badawcza. Operat. Metody doboru respondentów. Wielkość próby. Opracowanie danych



Literatura podstawowa: 2 Szreder Mirosław. 2010. Metody i techniki sondażowych badań opinii, s. 54-93

Barbour R. 2011. Badaníaƒokusowe (r. 5. Dobór próby 103-126)

Babbie E. 2004. Badania społeczne w praktyce, s. 537-545

Literatura uzupełniająca:

Nachmias, Nachmias. 2001. Metody badawcze w naukach społecznych, s. 192-217 6. Prezentacja projektów grupowych - badania ilościowe. Dyskusja. 2

7. Prezentacja projektów grupowych - badania jakościowe. Dyskusja. 2

Warunki zaliczenia: pozytywna ocena przygotowania i aktywnego udziału w zajęciach; pozytywna ocena z projektu badań ilościowych przygotowanego przez studenta; ocena poprawności rekonstrukcji założeń metodologicznych projektu badań jakościowych sporządzonej na podstawie wybranej literatury

Zobacz także

Uniwersytet Zielonogórski Metodologia badań społecznych  pomoc społeczna i socjoterapia

Reklama

Współpraca

Wczytywanie...